Доцільність вибору графічних засобів у процесі візуалізації дизайн-об’єктів
DOI:
https://doi.org/10.32347/2221-9293.2019.15.13-28Ключові слова:
проектна графіка, графічне моделювання, графічний елемент, об’єктивні властивості форми, візуальний образ, об’єкт проектування.Анотація
Робота присвячена принципам застосування зображувальних прийомів проектної графіки.
Передача об’єктивних властивостей дизайн-об’єкта практично реалізується через низку спеціальних зображень. Розкриваючи певну сторону проектного задуму,ці зображення можуть мати певну емоційну оцінку. Проблема забезпечення функціональності, інформативності, лаконічності та змістовності графічних моделей, а також акцентування закладених автором образних характеристик проектованого об'єкта, спонукає до вирішення питання доцільного вибору графічних засобів.
Виходячи з цього, розроблено рекомендації щодо вибору засобів моделювання певних об’єктивних та суб'єктивних властивостей проектованих форм за наперед визначеними умовами, використовуючи які можна підвищити ефективність графічної репрезентації.Посилання
Бердинських С. О. Виразно-змістовні якості формалізованих елементів і форм проектної графіки [Текст] / С. О. Бердинських // Концепція сучасної мистецько-дизайнерської освіти України в умовах євроінтеграції // Збірник матеріалів Міжнародної науково-методичної конференції професорсько-викладацького складу і молодих учених в рамках VIII Міжнародного форуму «Дизайн-освіта 2015», м. Харків, 15–16 жовтня 2015 року / За загал. ред. Даниленка В. Я. – Харків: ХДАДМ, 2015. – С. 7–11.
Бердинських С. О. Композиція графічного простору в репрезентативних завданнях проектування [Текст] / С. О. Бердинських // Сучасні проблеми геометричного моделювання: збірник праць XVII Міжнародної науково-практичної конференції, 02–05 червня 2015 р. – Мелітополь: Вид-во МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2015. – С. 14–22.
Бердинських С. О. Визначення пріоритетних принципів створення графічних моделей дизайн-об'єктів [Текст] / С. О. Бердинських // Теорія та практика дизайну: Збірник наукових праць / Технічна естетика – К.: "Компрінт", 2016. – Вип. 10. – С. 3–13.
Боумен У. Графическое представление информации / У. Боумен; [пер. с англ.]. – М. : Мир, 1971. – 225 с.
Зайцев К. Г. Графика и архитектурное творчество / К. Г. Зайцев. – М. : Стройиздат, 1979. – 160 с.: ил.
Куликов А. Д. Введение в методику графического художественно-композиционого моделирования / А. Д. Куликов. – Казань. : КГАСА, 1999. – 80 с.
Яковлєв М. І. Геометричні принципи художнього формотворення : Рукопис дисертації на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук зі спеціальності 05.01.03 – Технічна естетика / М. І. Яковлєв. – К. : 1999. – 415 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Sviatoslav Berdynskykh
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).