Номенклатура елементів композиції візуальних рекурсивних систем
DOI:
https://doi.org/10.32347/2221-9293.2019.15.53-63Ключові слова:
композиція, елементи композиції, об’єкти дизайну, візуальна рекурсивна система (ВРС), рекурсія.Анотація
В основу дослідження було покладено гіпотезу, що елементи композиції, такі як крапка, лінія, пляма, фактура, текстура, колір, світлотінь, час і рух можуть складати композиційну основу візуальних рекурсивних систем (ВРС). Відтак, на основі візуального обстеження та систематизації, було виокремлено групи ВРС за ознаками формоутворюючих елементів та проведено їх аналіз.
Лінії та лінійні контури часто виступають елементами композиції ВРС у графічному дизайні. Такі ВРС засновані на ритмічному повторі контурних ліній у поєднанні з пропорційною зміною їх метричних характеристик.
Пляма як елемент композиції ВРС найчастіше зводиться до базових форм: квадратних та прямокутних, круглих, трикутних, еліпсоподібних.
Об’ємно-просторова форма є пріоритетною при проектуванні елементів та обладнання в дизайні середовища та промисловому дизайні. Такі форми відрізняються максимальною варіативністю та вигадливістю. Інколи також лягають в основу площинних графічних композиція як імітація об’єму.
Досліджувати рух, як елемент композиції, можна лише загально, адже він здійснюється за рахунок інших елементів, певних об’єктів, дій. В композиції ВРС рух можна вважати допоміжним елементом, що у поєднанні з лінією, плямою та об’ємно-просторовою формою створює додаткове ідейно-емоційне навантаження.
Час, світло та колір як елементи композиції ВРС виступають допоміжними. Найчастіше вони застосовуються в поєднанні з іншими елементами композиції.
Лінія, пляма, об’ємно-просторова форма, можуть бути самостійними елементами ВРС, тоді як час, світло та колір є допоміжними та застосовуються в поєднанні з самостійними елементами.
Посилання
Кандинский В. Точка и линия на плоскости. СПб. : Азбука-классика, 2005. 240 с.
Кузнецова І. О., Булка С. В. Елементи та правила композиції у візуальній рекламі на транспорті. Сучасні проблеми геометричного моделювання : Праці Таврійського державного агротехнічного університету. Мелітополь, 2013. С. 95—101.
Pipes A. Foundations of art and design. London: Laurence King Publishing, 2008. 272 p.
Коцик В. А., Рыжов В. П. , Петров В. М. .Этюды по теории искусства. М. : ОГИ, 2004. 368 с.
Флейшман Б. С. Основы системологии. М. : Радио и связь, 1982. 368 с.
Diestel, Reinhard. Graph Theory. New York : Springer-Verlag, Heidelberg, 2010. 451 p.
Guan-Ze Liao, Chun-Wang Sun. Geometric patterns design with recursive pursuit relative motions [Electronic resource]. Режим доступу: http://www.mi.sanu.ac.rs/vismath/liao/index.html.
Gelernter, David. Recursive Structure. [Electronic resource]. Режим доступу: https://edge.org/response-detail/10574
Кузнецова І. О., Сірак В. В. Особливості руху в дизайні інтер’єрів. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв: теорія та історія дизайну : зб. наук. праць. Харків : ХДАДМ, 2014. Вип. 3. С. 15–19.
Міз-ан-абім. URL : http://uk.wikipedia.org.
Гегер А.Д. Моделювання візуальних рекурсивних систем в об’єктах дизайну. дис…канд. техн. наук : 05.01.03. Київ : КНУБА, 2017. 219 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Anna Heher
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).