Використання елементів супрематизму у сучасному дизайні
DOI:
https://doi.org/10.32347/2221-9293.2019.15.44-52Ключові слова:
сучасний дизайн, супрематизм, декоративне і функціональне застосування, художнє мистецтво, геометричні фігури, ознаки стилю.Анотація
У статті розглянуто супрематизм як стильовий напрям дизайну, передумови його виникнення, авторство та історичні аспекти. Проведено аналіз останніх досліджень і публікацій у цьому напрямку. Дано визначення терміну супрематизм як окремого напряму в живописі початку ХХ століття, що, будучи різновидом абстракціонізму, втілювався у комбінаціях різнокольорових площин найпростіших геометричних абрисів (пряма лінія (її товщина і ширина), квадрат, коло, прямокутник). Встановлено, що врівноважені асиметричні супрематичні композиції утворювалися при поєднанні кольорових різних за розміром геометричних фігур. Окреслено головну філософську ідею стилю за визначенням автора супрематизму Казимира Малевича, що полягала у остаточному розриві живопису із зображенням реального світу, коли геометричні фігури заміняли справжній вигляд предметів, для підкреслення емоційного враження від зображуваного. Представлено послідовників супрематизму у художньому мистецтві. Встановлено основні ознаки стилю супрематизм, його практичне і філософське значення, символізм. Зазначено, що особливості супрематичного стилю використовуються практично у всіх напрямках дизайну: архітектурний дизайн, дизайн одягу, дизайн інтер’єру, поліграфічний дизайн, дизайн аксесуарів, ландшафтний дизайн, фуд-дизайн тощо. Охарактеризовано кольорову гаму, форми та лінії, що були застосовані в даному напрямі живопису, наведено приклади декоративного і функціонального використання ознак супрематизму в дизайні інтер’єру та одягу. Розглянуто результати дослідження способів використання елементів стилю супрематизм у сучасному дизайні. Доведено актуальність використання елементів, що притаманні суприматизу як стилю у дизайні завдяки його мінімальному смисловому навантаженню та яскравим акцентам.
Посилання
Невская. А., Галинская И. Супрематизм Казимира Малевича // Вестник культурологии, 2015. С. 55-57.
Сарабьянов Д.В. История русского искусства конца XIX – начала XX века. – М.: АСТ-ПРЕСС, Галарт, 2001. 304 с.
Голенок М. П. Философия супрематизма Казимира Малевича // Вестник Вятского государственного университета, 2015. С. 6-9 .
Овшинов А. Н. Философия супрематизма авангардиста Каземира Малевича // Гуманитарий Юга России, Том 6., № 3, 2017. С.99-111.
Рендл М. В. Супрематическая онтология и ее философские аспекты в творчестве К. Малевича // Вестник Московского университета. Серия 7. Философия, №5, 2015. С. 105-114.
Баранова А. І., Ніколаєва Т. В., Ніколаєва Т. І. Дослідження художньо-композиційних характеристик мистецького напрямку супрематизм в контексті формоутворення сучасного одягу // Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку, 2019. С. 51-54.
Бичковська Л. С., Цьомик В. П. Супрематизм за межею живопису // Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. Серія технічні науки. Том 2, № 78, 2017. С. 93-99.
Гнозис. К. Малевич «Супрематизм». URL: http://www.etheroneph.com/gnosis/279-kmalevich-suprematizm.html (дата звернення 20.12.2019 р.).
Малевич К. С. Собрание сочинений: В 5 т., Т. 1. Статьи, манифесты, теоретические сочинения и др. работы. 1913-1929 гг. М., 1995.
Супрематизм. URL: http://www.artlikor.com/page173.html (дата звернення 18.12.2019 р.).
Что супрематизм сделал для моды? URL: https://www.buro247.ua/fashion/encyclopedia/suprematism-in-fashion.html (дата звернення 18.12.2019 р.).
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Maria Vinnychuk, Elena Vasilyeva, Evgenia Golovchanska, Maria Shevchenko, Marina Kolosnichenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).