Деякі технологічні прийоми застосування світла в мистецтві і дизайні
DOI:
https://doi.org/10.32347/2221-9293.2019.15.83-96Ключові слова:
технологічні прийоми, снопи світла, розсіяне світло, відкриті джерела світла, мистецтво, дизайн.Анотація
У статті розглянуто і охарактеризовано такі технологічні прийоми застосування світла в мистецтві і дизайні, як: формування снопів світла, створення світлових об’ємів розсіяного світла, застосування світла відкритих джерел. У процесі дослідження встановлено, що технологічний прийом формування снопів світла забезпечується завдяки наявності в середовищі дрібних часток, здатних розсіювати світло. За умови незначної потужності прожектора і високої чистоти середовища вузький пучок направленого світла візуально не сприймається як сніп, але сприяє підкресленню пластики форми освітленого об’єкта. Технологічний прийом створення світлових об’ємів розсіяного світла полягає в розміщенні джерела світла всередині світлорозсіювальних оболонок або в підсвічуванні в торець об’ємних конструкцій, що складаються з елементів, виготовлених з прозорого матеріалу з матовим зовнішнім торцем. Технологічний прийом застосування світла відкритих джерел передбачає індивідуальні композиційні особливості для кожного їх типу: люмінесцентні лампи – композиційний елемент у вигляді прямої світної лінії однакової товщини і довжини; неон – композиційний елемент у вигляді світної лінії однакової товщини, але з досить широкою колірною палітрою і здатністю до плавного згинання; світлодіоди – композиційний елемент у вигляді світної точки з майже необмеженими колірною палітрою і здатністю до програмування.Посилання
Кузнецова І. О. Моделювання візуального сприйняття об’єктів дизайну, декоративно-прикладного і образотворчого мистецтва : дис… д-ра. техн. наук: 05.01.03 технічна естетика / Кузнецова Ірина Олексіївна. – К.: Київський національний ун-т будівництва і архітектури, 2006. – 399 с.
Doran E. “Feeling” in Modern Dance Print Media: Loïe Fuller, Isadora Duncan, Maud Allan : a dissertation … Doctor of Philosophy in the Program of Communication and Culture / Emma Doran. – Toronto, Ontario, Canada: Ryerson University and York University, 2014. 313 p.
Bräutigam A. Die Synergie-Effekte zwischen Licht und Tanz in den Arbeiten der „Göttin des Lichtes“ Loïe Fuller : diplomarbeit … Magistra der Philosophie / Anja Bräutigam. – Wien: Universität Wien, 2011. 92 p.
Fuller M. L. Patent No. 533,167. United States Patent Office. Theatrical Stage Mechanism / M. L. Fuller. Patented Jan. 29, 1895. New York. URL: https://patentimages.storage.googleapis.com/b5/c7/3c/53af497d5854f7/US533167.pdf
Fuller M. L. Patent No. 513,102. United States Patent Office. Mechanism for the Production of Stage Effects / M. L. Fuller. Patented Jan. 23, 1894. New York. URL: https://patentimages.storage.googleapis.com/45/9d/46/7c772c1b 24121e/US513102.pdf
Kelsey Ables. Anthony McCall Creates Transcendent Sculptures with Light and Mist / Artsy, 2019. URL: https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-anthony-mccall-creates-transcendent-sculptures-light-mist?utm_medium= email&utm_source=18467415-newsletter-editorial-weekly-10-29-19&utm _campaign=editorial&utm_content=st-V
300 Drones Light up Xi'an to Celebrate Chinese New Year / Video on YouTube, 2018. URL: https://www.youtube.com/watch?v=fG_yB4_Qcsw& feature=emb_logo
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Lidia Koval
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).