Аспекти колористичних можливостей енергетичної ефективності інтер'єрного простору з включенням художньо-декоративних форм

Автор(и)

  • Oksana Pylypchuk Kyiv National University of Construction and Architecture, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32347/2221-9293.2019.16.58-71

Ключові слова:

енергоефективність, кольорові можливості, світло, фактура матеріалу, інтер’єр, художньо-декоративні форми, дизайн.

Анотація

В статті підняте питання про актуальність проблеми

зниження енергетичних витрат інтер’єрного простору засобами колористики з урахуванням впливу світлових і кольорових рефлексів оточуючого середовища, естетичних можливостей колористики в інтер’єрі, що безпосередньо пов'язані з методами дизайну та екології середовища. Проаналізовано принципи гармонії колірного рішення, отриманої в результаті поєднання кольорів, що утворює єдине колористичне просторово-колірне поле, здатне сформувати естетично повноцінний колорит приміщення.

Доведено необхідність законами і засобами колористики в порядкувати предметно-просторове середовище в реалізації екологічних питань і естетичного вдосконалення середовища життєдіяльності людини. Зауважено, що в умовах сталого розвитку навколишнього середовища, при пошуку інноваційних підходів до способів зниження енергетичних витрат об'єктів інтер’єру різного призначення, питання оптимізації споживання енергоресурсів зумовили потребу в спеціальних наукових методах, теоретичних і практичних прийомах, які могли б бути інструментами для сучасних художників і дизайнерів.

Визначено ряд невід'ємних факторів колір-ного оточення, пов'язаних між собою і, які можуть бути інструментами в зниженні енергетичних витрат приміщення засобами колористики. А саме: тип джерела освітлення, колір світлового потоку, сила або “міри” яскравості, що залежать від матеріалупокриття елементів простору і характеру фактури художньо-декоративної форми, її рефлексної дії, яка відбиває та впливає на загальний колорит інтер’єру.

Запропоновано ряд функціональних можливостей художньо-декоративних форм, розташованих в колористиці просторового середовища з метою створення оптимально комфортних умов для перебування в ньому людини.

За допомогою зробленого аналізу та приведених прикладів, які виконані автором статті, наведені основні методи, які можуть бути так самоінструментом в роботі художника-дизайнера, що дозволить йому з більшим професіоналізмом підійти до рішення задач підвищення енергетичної ефективності інтер’єрного середовища, а також поставленого творчого завдання в розміщенні художньо-декоративних форм у колористичному просторі інтер'єру.

Посилання

Leru R. (1970). Ekologiia cheloveka – nauka o zhilishchnom stroitelstve. [Human ecology – the science of housing.] Per. S frantc. Moskva: Literatura

po stroitelstvu, 262 (in Russian)

Gibson Dzh. (1988). Ekologicheskii podkhod k zritelnomu vospriiatiiu. [Ecological approach to visual perception]. Moskva: Progress, 464 (in Russian)

Bozhko I.G. (2002). Krasota i polza krasoty (sistemnaia estetika arkhitektury i dizaina). [Beauty and beauty benefits (system aesthetics of architecture and design]. Kharkov: Kursor, 313 (in Russian)

Lewitzky H. (1966). Mene Wohnung. Berlin: Veb Verlag für bau-wesen, 1966, 184 s.

Devan D. S. Logan K.-C., Kness D.-M. (1980). Introduction to interior design. New York: Macmillan publishing Co., Inc, 561

Frilling G. Auer K., (1973). Chelovek – Tcvet – Prostranstvo. [Man – Color – Space]. Perevod s nem. Moskva: «Stroiizdat», 141 (in Russian)

Frieling H. (1979). Farbe im Raum. Angewandte Farbenpsychologie. München: Callwey Verlag, 170

Andrizhievskii A.A. Volodin V.I., (2005). Energosberezhenie i energeticheskii menedzhment. [Energy Saving and Energy Managment]. Ucheb. Posobie. Izd. 2-e, ispr. Minsk.: Vysshaia shkola, 294 (in Russian)

Voronetc L.A. (1979). Iskusstvennoe osveshchenie pomeshchenii. [Artificial room light]. Kiev: Budіvelnik, 132 (in Russian)

Kalinicheva M.M. (2012). Tekhnicheskaia estetika i dizain. Slova-r. [Technical aesthetics and design. Vocabulary] Moskva: Akademicheskii proekt: Kultura, 356 (in Russian)

Pile John F. (1995). Intererior Design. Second Edition. New York: Harry N. Abrams. Inc, 584

Sorel K. (2007). Prostranstvo i svet. [Space and light]. Moskva: Kladez-Buks, 139 (in Russian)

Pedkhem Ch., Sonders Dzh. (1978). Vospriiatie sveta i tcveta. [The perception of light and color.]. Perevod s angliiskogo. Birnovoi R.L., Ostrovskogo M.A. Moskva: Mir, 256 (in Russian)

Fleury P., (1930). Couleurs et colorimetrie. Paris: Librairie scientifique Hermann et cie, 33

Itten I., (1981). Kunst der Farbe. Rawensburg, 236

Bribba C.A., Greated C., Collins M.N. (2011). Colour in art. Boston:

Witpress, 145

Zeugner G. (1963). Farbenlehre für Maler. Berlin: VEB Verlag für Bauwesen, 168

Déribéré M., (1959). La couleur dans ls activités humaines. Paris:

Dunod, 192

Van Assen J.J.R., Wijntjes, M., Pont S., (2016). Highlight shapes and perception of gloss for real and photographed objects. Journal of Vision, № 6, 1-14

Auer. H. (1983). Lampen – künstliche lichtquel•len tür jeden denkbaren zweck. (1983) FARBE + DESIGN, № 25/26, Gaildorf: GmbH & Co KG, 18-25

Koenderink J.J., van Doorn A., Pont S. (2012). Shading, a View from the Inside. Seeing and Perceiving Koninklijke. Brill NV, Leiden, № 25, 303–338

Meerwein G, Rodeck B., (2007). Farbe – Kommunikation. Die Durchsicht der Übersetzung ins Englische besorgte F.H. Mahnke. Basel • Boston • Berlin: Raum Birkhauser Verlag AG, 152

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті