DOI: https://doi.org/10.32347/2221-9293.2019.16.72-81

Узагальнення художньо-пластичного образу як один із основних прийомів застосування скульптурної пластики в архітектурному середовищі

Andrii Polyubok

Анотація


Враховуючи аспекти взаємозв’язку архітектури і скульптури, у статті розглянута актуальність проблеми у вирішенні задач співвідношення скульптурної пластики та міського середовища.

 Встановлено, що архітектура і скульптура утворюють різноманітні архітектурно-пластичні композиції і у цьому конкретному вираженні прямих зв’язків полягає взаємодія двох пластичних мистецтв. Розглянуті проблеми втрат взаємозв’язку, зникнення композиційної цілісності двох просторово-пластичних мистецтв – архітектури і скульптури. З’ясовано, що скульптура поступово починає існувати досить незалежно від архітектури, не дивлячись на те, що вона проектується і розташовується у конкретному архітектурному середовищі з певними ознаками та повинна утворювати єдину просторово-пластичну композицію з архітектурою, скульптура не може вступати в синтез з архітектурою в межах тільки своїх особистих засобів вираження. Ці засоби повинні володіти такими певними рисами, які являються багато в чому спільними із засобами формування архітектурного середовища.


Ключові слова


архітектура; скульптура; узагальнення; деталізація; ідейно-художній зміст; синтез мистецтв; пластичний образ.

Повний текст:

PDF

Посилання


Зверопоклонник Ватагин. Вглядываясь в жизнь. Свердловск, 1972, 196 с.

Текст научной статьи по специальности «Искусство. Искусствоведение» Портнова И.В. Образы-символы в анималистической скульптуре в XX веке. Інтернет-посилання: https://cyberleninka.ru/article/n/obrazy-simvoly-v-animalisticheskoy-skulpture-xx-v (дата звернення 30 травня, 2019).

Інтернет-посилання: docplayer.ru/26490457-Karpenko-a-v-simvol-znak-obraz.html (дата звернення 28 травня, 2019).

Лосев А.Ф. Проблема символа и реалистическое искусство. 2-е изд., испр. Москва: Искусство, 1995, 320 с.

Інтернет-посилання: http://kursak.net/simvol-v-nauke-religii-iskusstve/ (дата звернення- 30 травн, 2019).

Полубок А.П. Синтез мистецтв як процес взаємодії архітектури і пластичних мистецтв// Наук.-техн. збірник: Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Київ: КНУБА, 2017. Вип. № 49. С. 189-194.

Степанов Г.П., Композиционные проблемы синтеза искусств. Ленинград. Художник РСФСР, 1984. 320 с.

Кириллова Л.И., Покровский И.А., Рожин И.Е. Композиция в современной архитектуре. Москва. Стройиздат, 1973. 286 с.

Інтернет посилання, код доступу: https://www.google.com.ua/search?q=меморіальний+комплекс+саласпілс&client=opera&hs=AI5&sxsrf=ACYBGNTgUNdmcRcRScLXcP98io7wR2wSgQ:1580042881488&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiz_ri1pqHnAhWXrIsKHZ5PA48Q_AUoAnoECBMQBA&biw=1500&bih=734&dpr=1.25/ (дата звернення – 30 травня 2019).

Полубок А. П. Композиційні основи синтезу мистецтв// Наук.-техн. збірник: Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Київ: КНУБА, 2018. Вип. № 14-15. С. 104-109.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2020 Andrii Polyubok

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.