Композиції перспективних побудов В творах живопису
DOI:
https://doi.org/10.32347/2221-9293.2019.16.82-89Ключові слова:
лінійна перспектива, головна точка картини, точка зору, лінія горизонту.Анотація
У малюванні одним з найпростіших способів зробити зображення цікавим і реальним – надати йому глибину за допомогою перспективи. Перспектива допомагає створенню композиції і відчуття глибини, наближає глядача до реальності і дозволяє заглибитись в сюжет твору. Побудова перспективних зображень завжди випливає суто з геометричних систем, але художник керується суб'єктивними оцінками і судженнями, звертаючись до геометричних схем лише як до допоміжного засобу.
Поряд з розробкою геометричних основ теорії перспективи художники Ренесансу намагалися розробити і прості практичні методи побудови перспективних зображень. У своїй практиці вони використовували геометричні побудови лише як допоміжний засіб, що сприяє правильній передачі перспективних явищ [1]. Але звідси, проте, не випливало, що правилам слід були строго дотримуватися у всіх без винятку випадках і що випадкові або навмисні відступи від них повинні неминуче призводити до зниження художнього рівня твору [2]. Розвиток прийомів побудови перспективи в історичному розвитку можна проаналізувати на прикладі певного популярного сюжету.
Проведення порівняльного аналізу живописних робіт митців періоду Ренесансу, надасть змогу відстежити розвиток перспективного мислення у художників того часу та зацікавити для кращого засвоєння матеріалу з лінійної перспективи, на прикладах робіт відомих художників [3]. Та слід відзначити, що у численних випадках перспектива трактувалася надзвичайно складно, з відступами від норми. Класична лінійна перспектива не завжди доречна, а іноді і заважає художнику зобразити свої ідеї на площині аркуша або полотна. І тоді йому на допомогу приходять інші, найрізноманітніші і незвичайні принципи перспективного побудови. Також можна вважати, що живописні роботи, які були аналізовані – симетричні, тобто точка збігу умовно ділить картину навпіл по горизонталі.
Посилання
Волошинов А.В. Математика и искусство / А.В. Волошинов – М.: Просвещение. – 1992. - с.335
Макарова Маргарита Рисунок и перспектива : теория и практика : Учебное пособие для студентов художественных специальностей 2-е изд., испр. / М. Макарова – М.: Мир. Академический проект. – 2014. 382 с.
Струмінська Т.В., Прасол С.І. Пашкевич К.Л. Аналіз художніх творів як засіб вивчення дисципліни «Перспектива та тіні» / Т.В. Струмінська, С.І. Прасол, К.Л. Пашкевич // Вісник КНУТД. - 2016, - №3. - С. 206-212.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Stanislav Prasol
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).