http://ted.knuba.edu.ua/issue/feed Технічна естетика і дизайн 2021-12-30T11:33:14+02:00 Skochko Volodymyr nzeb.hub@gmail.com Open Journal Systems До збірки входять наукові праці з теоретичних та методологічних питань технічної естетики, а також проблематики, що складає предметну область застосування її методів. Тематика статей охоплює також деякі напрямки наукових досліджень, творчої та практичної http://ted.knuba.edu.ua/article/view/250111 ТОПОЛОГІЧНЕ ПЕРЕТВОРЕННЯ ГОРИЗОНТАЛЬНИХ ПЕРЕРІЗІВ В СИСТЕМІ «МАНЕКЕН-ОДЯГ» 2021-12-30T09:39:08+02:00 Калина Пашкевич pashkevich.kl@knutd.com.ua Олександр Богушко oleksandr.bogushko@gmail.com Ольга Єжова oyezhova70@gmail.com Марина Колосніченко kolosnichenko.mv@knutd.edu.ua <p>Виконано аналіз величин проекційних прибавок на різних ділянках горизонтального перерізу в системі «манекен-одяг» на рівні лінії талії, а також встановлено взаємозв’язки між фізико-механічними властивостями тканин костюмної групи і розподілом прибавки по лінії талії в жіночому плечовому одязі прямого силуету. Розглянуто топологічне перетворення горизонтальної лінії перерізу манекену на рівні талії у лінію перерізу одягу. Проведені експериментальні дослідження дозволили визначити зміну кривизни лінії перерізу одягу залежно від властивостей тканин.</p> 2020-09-25T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2020 Калина Пашкевич, Олександр Богушко, Ольга Єжова, Марина Колосніченко http://ted.knuba.edu.ua/article/view/250112 КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ЕСТЕТИЧНОГО РІВНЯ СВІТЛОВОГО СЕРЕДОВИЩА ПРИМІЩЕННЯ 2021-12-30T09:39:10+02:00 Лідія Коваль skysil86@gmail.com <p><em>У статті розглянуто питання естетичності світлового середовища приміщення, сформульовано визначення цього поняття та виявлено критерії оцінки його рівня. На першому етапі дослідження, на основі аналізу відомих з інших галузей визначень, сформульовано актуальне для галузі дизайну світлового середовища приміщень визначення поняття «світлове середовище», а саме: світлове середовище приміщення – це </em><em>просторове утворення заповнене </em><em>випромінюванням видимого діапазону, що генерується джерелами природного та/або штучного світла і складається з </em><em>прямих, пропущених, розсіяних та відбитих променів</em><em>, сукупність яких забезпечує належний світловий мікроклімат, нормальну зорову працездатність та зоровий комфорт людини.</em></p> <p><em>На другому етапі дослідження, на основі аналізу сучасних естетичних концепцій, запропоновано визначення естетичного світлового середовища приміщення як </em><em>просторового утворення заповненого </em><em>диференційованим, залежно від пріоритетної функції і часу доби, випромінюванням видимого діапазону в кількості достатній для забезпечення нормальної зорової працездатності, якісні показники якого сприяють психологічно врівноваженому, позитивно емоційному стану користувача, даючи можливість періодичного спрямування погляду на відстань і формуючи відчуття комфортності місця перебування.</em></p> <p><em>На третьому етапі дослідження, відповідно до наданого визначення, виявлено основні критерії оцінки естетичного рівня світлового середовища приміщення, а саме: наявність оптимальної освітленості для виконання відповідних зорових завдань із забезпеченням необхідного рівня </em><em>видимості та візуальної продуктивності; можливість періодичного спрямування погляду в далечінь або на відстань (базовий рівень); можливість налаштування в автоматичному та/або ручному режимі параметрів системи освітлення залежно від часу доби і призначення приміщення або його функціональної зони (середній рівень); відповідність світлового розподілу та колірної температури джерел штучного світла певному періоду доби; формування суб’єктивного відчуття комфортності місця перебування (високий рівень).</em></p> 2020-09-25T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2020 Коваль Ліді http://ted.knuba.edu.ua/article/view/250170 СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ДИЗАЙНУ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЦИВІЛЬНИХ БУДІВЕЛЬ 2021-12-30T11:33:11+02:00 Світлана Кисіль skysil86@gmail.com <p><em>У статті на основі встановлених зовнішніх та внутрішніх факторів висвітлюються сучасні підходи та принципи щодо функціонального і просторового вирішення дизайну інтер'єрів цивільних будівель. А саме: соціально-економічної відповідності, доцільності, багатоваріантності, динамічності та естетичної гармонізації. Визначено, що сучасний дизайн інтер’єру, що проектується повинен бути: сучасним, комфортним, безбар’єрним, багатофункціональним, трансформативним, динамічним, тощо.</em></p> 2020-09-25T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2020 Кисіль Світлана http://ted.knuba.edu.ua/article/view/250173 ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ АГРОПРОМИСЛОВИХ ВІДХОДІВ У ДИЗАЙНІ ОЗДОБЛЮЮЧИХ ЕКО-МЕТЕРІАЛІВ ДЛЯ ОПОРЯДЖЕННЯ ІНТЕР’ЄРІВ 2021-12-30T11:33:14+02:00 Наталія Труш tashatrusch@gmail.com <p><em>У статті розглядається можливість використання відходів агропромислової галузі для виготовлення будівельних еко-матеріалів для опорядження інтр’єрів. Відомо, що після переробки агророслин близько 40% відходів утилізують невикористаними. Використання цих відходів забезпечить будівництво новими еко-матеріалами і частково вирішить питання покращення клімату планети. Окремо розглядається можливість розробка та дизайн матеріалів із технічної коноплі. Наведено приклади дизайну оздоблюючих матеріалів.</em></p> 2020-09-25T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2021 Труш Наталія http://ted.knuba.edu.ua/article/view/250171 ВПЛИВ ДИЗАЙНУ ОФІСНОГО ІНТЕР’ЄРУ НА ПСИХОЛОГІЧНИЙ СТАН ПРАЦІВНИКІВ 2021-12-30T11:33:11+02:00 Станіслав Адаменко s.adamenko@ugi.edu.ua Марія Ралко m.ralko@ugi.edu.ua Валерій Булатов bulatov@ugi.edu.ua Анастасія Семененко solomon-s@ukr.net <p><em>Досліджено вплив дизайну офісного інтер’єру на психологічний стан працівників. Встановлено, що те, що оточує нас впливає на наш психологічний стан, наш настрій і мотивацію. Те саме стосується і офісних приміщень, в яких, зазвичай, працівники компаній проводять досить багато часу. Кольорове вирішення приміщення може докорінно змінити продуктивність працівників та ефективність їх роботи, концентрацію. Найуспішнішими є світлі та теплі кольори для оформлення офісу, так як вони приносять відчуття легкості та спокою. Має значення не тільки кольорове вирішення офісів, а й наявність елементів декору, текстура та матеріали меблів, їх правильне розташування, доступ до природнього світла і правильне використання штучного світла, принцип мінімалізму та відсутність зайвих непотрібних речей. Дуже важливими є елементи декору, які допомагають людині відчути себе комфортно та затишно, допомагають зняти напругу та стрес. Виявлено, що креативне та незвичне оформлення інтер’єру, може розповісти про фірму більше, ніж презентація чи розповідь. Саме тому, в маркетинговому плані, проектувальники часто використовують яскраві та насичені кольори, незвичний для ока дизайн, щоб привернути увагу і справити враження на клієнтів та інвесторів, не звертаючи при цьому уваги на комфорт. Щоб встановити вплив дизайну та яскравих кольорів на психологічний стан людини, було проведено опитування серед 53 працівників навчальних закладів. Завдяки опитуванню ми змогли визначити вподобання респондентів щодо кольорового вирішення офісу та елементів декору. Проаналізувавши результати дослідження було встановлено, що яскраві елементи декору можуть відволікати від роботи, і дизайн робочого приміщення все ж таки впливає на настрій респондентів. Було встановлено, що працівникам більш до вподоби світлі та теплі відтінки, такі, як бежевий, ніжно-рожевий та світло-жовтий. </em></p> 2020-09-25T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2020 Адаменко Станіслав, Ралко Марія, Булатов Валерій, Семененко Анастасія, http://ted.knuba.edu.ua/article/view/250172 ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СІМЕЙНИХ КАПСУЛ ВИЖИВАННЯ 2021-12-30T11:33:12+02:00 Тетяна Малік 3t@ukr.net Анастасія Жук nastya.1999.19.nastya@gmail.com <p><em>У статті висвітлюється розвиток персональних споруд захисту від початку до сьогодення. На прикладі сучасних проектів розроблено та виявлено тенденції до майбутнього капсул виживання.</em></p> 2020-09-25T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2020 Малік Тетяна, Жук Анастасія