http://ted.knuba.edu.ua/issue/feedТехнічна естетика і дизайн2021-12-30T11:33:14+02:00Skochko Volodymyrnzeb.hub@gmail.comOpen Journal SystemsДо збірки входять наукові праці з теоретичних та методологічних питань технічної естетики, а також проблематики, що складає предметну область застосування її методів. Тематика статей охоплює також деякі напрямки наукових досліджень, творчої та практичноїhttp://ted.knuba.edu.ua/article/view/250111ТОПОЛОГІЧНЕ ПЕРЕТВОРЕННЯ ГОРИЗОНТАЛЬНИХ ПЕРЕРІЗІВ В СИСТЕМІ «МАНЕКЕН-ОДЯГ»2021-12-30T09:39:08+02:00Калина Пашкевичpashkevich.kl@knutd.com.uaОлександр Богушкоoleksandr.bogushko@gmail.comОльга Єжоваoyezhova70@gmail.comМарина Колосніченкоkolosnichenko.mv@knutd.edu.ua<p>Виконано аналіз величин проекційних прибавок на різних ділянках горизонтального перерізу в системі «манекен-одяг» на рівні лінії талії, а також встановлено взаємозв’язки між фізико-механічними властивостями тканин костюмної групи і розподілом прибавки по лінії талії в жіночому плечовому одязі прямого силуету. Розглянуто топологічне перетворення горизонтальної лінії перерізу манекену на рівні талії у лінію перерізу одягу. Проведені експериментальні дослідження дозволили визначити зміну кривизни лінії перерізу одягу залежно від властивостей тканин.</p>2020-09-25T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2020 Калина Пашкевич, Олександр Богушко, Ольга Єжова, Марина Колосніченкоhttp://ted.knuba.edu.ua/article/view/250112КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ЕСТЕТИЧНОГО РІВНЯ СВІТЛОВОГО СЕРЕДОВИЩА ПРИМІЩЕННЯ2021-12-30T09:39:10+02:00Лідія Коваль skysil86@gmail.com<p><em>У статті розглянуто питання естетичності світлового середовища приміщення, сформульовано визначення цього поняття та виявлено критерії оцінки його рівня. На першому етапі дослідження, на основі аналізу відомих з інших галузей визначень, сформульовано актуальне для галузі дизайну світлового середовища приміщень визначення поняття «світлове середовище», а саме: світлове середовище приміщення – це </em><em>просторове утворення заповнене </em><em>випромінюванням видимого діапазону, що генерується джерелами природного та/або штучного світла і складається з </em><em>прямих, пропущених, розсіяних та відбитих променів</em><em>, сукупність яких забезпечує належний світловий мікроклімат, нормальну зорову працездатність та зоровий комфорт людини.</em></p> <p><em>На другому етапі дослідження, на основі аналізу сучасних естетичних концепцій, запропоновано визначення естетичного світлового середовища приміщення як </em><em>просторового утворення заповненого </em><em>диференційованим, залежно від пріоритетної функції і часу доби, випромінюванням видимого діапазону в кількості достатній для забезпечення нормальної зорової працездатності, якісні показники якого сприяють психологічно врівноваженому, позитивно емоційному стану користувача, даючи можливість періодичного спрямування погляду на відстань і формуючи відчуття комфортності місця перебування.</em></p> <p><em>На третьому етапі дослідження, відповідно до наданого визначення, виявлено основні критерії оцінки естетичного рівня світлового середовища приміщення, а саме: наявність оптимальної освітленості для виконання відповідних зорових завдань із забезпеченням необхідного рівня </em><em>видимості та візуальної продуктивності; можливість періодичного спрямування погляду в далечінь або на відстань (базовий рівень); можливість налаштування в автоматичному та/або ручному режимі параметрів системи освітлення залежно від часу доби і призначення приміщення або його функціональної зони (середній рівень); відповідність світлового розподілу та колірної температури джерел штучного світла певному періоду доби; формування суб’єктивного відчуття комфортності місця перебування (високий рівень).</em></p>2020-09-25T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2020 Коваль Лідіhttp://ted.knuba.edu.ua/article/view/250170СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ДИЗАЙНУ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЦИВІЛЬНИХ БУДІВЕЛЬ2021-12-30T11:33:11+02:00Світлана Кисільskysil86@gmail.com<p><em>У статті на основі встановлених зовнішніх та внутрішніх факторів висвітлюються сучасні підходи та принципи щодо функціонального і просторового вирішення дизайну інтер'єрів цивільних будівель. А саме: соціально-економічної відповідності, доцільності, багатоваріантності, динамічності та естетичної гармонізації. Визначено, що сучасний дизайн інтер’єру, що проектується повинен бути: сучасним, комфортним, безбар’єрним, багатофункціональним, трансформативним, динамічним, тощо.</em></p>2020-09-25T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2020 Кисіль Світлана http://ted.knuba.edu.ua/article/view/250173ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ АГРОПРОМИСЛОВИХ ВІДХОДІВ У ДИЗАЙНІ ОЗДОБЛЮЮЧИХ ЕКО-МЕТЕРІАЛІВ ДЛЯ ОПОРЯДЖЕННЯ ІНТЕР’ЄРІВ2021-12-30T11:33:14+02:00Наталія Трушtashatrusch@gmail.com<p><em>У статті розглядається можливість використання відходів агропромислової галузі для виготовлення будівельних еко-матеріалів для опорядження інтр’єрів. Відомо, що після переробки агророслин близько 40% відходів утилізують невикористаними. Використання цих відходів забезпечить будівництво новими еко-матеріалами і частково вирішить питання покращення клімату планети. Окремо розглядається можливість розробка та дизайн матеріалів із технічної коноплі. Наведено приклади дизайну оздоблюючих матеріалів.</em></p>2020-09-25T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2021 Труш Наталіяhttp://ted.knuba.edu.ua/article/view/250171ВПЛИВ ДИЗАЙНУ ОФІСНОГО ІНТЕР’ЄРУ НА ПСИХОЛОГІЧНИЙ СТАН ПРАЦІВНИКІВ2021-12-30T11:33:11+02:00Станіслав Адаменко s.adamenko@ugi.edu.uaМарія Ралкоm.ralko@ugi.edu.uaВалерій Булатовbulatov@ugi.edu.uaАнастасія Семененкоsolomon-s@ukr.net<p><em>Досліджено вплив дизайну офісного інтер’єру на психологічний стан працівників. Встановлено, що те, що оточує нас впливає на наш психологічний стан, наш настрій і мотивацію. Те саме стосується і офісних приміщень, в яких, зазвичай, працівники компаній проводять досить багато часу. Кольорове вирішення приміщення може докорінно змінити продуктивність працівників та ефективність їх роботи, концентрацію. Найуспішнішими є світлі та теплі кольори для оформлення офісу, так як вони приносять відчуття легкості та спокою. Має значення не тільки кольорове вирішення офісів, а й наявність елементів декору, текстура та матеріали меблів, їх правильне розташування, доступ до природнього світла і правильне використання штучного світла, принцип мінімалізму та відсутність зайвих непотрібних речей. Дуже важливими є елементи декору, які допомагають людині відчути себе комфортно та затишно, допомагають зняти напругу та стрес. Виявлено, що креативне та незвичне оформлення інтер’єру, може розповісти про фірму більше, ніж презентація чи розповідь. Саме тому, в маркетинговому плані, проектувальники часто використовують яскраві та насичені кольори, незвичний для ока дизайн, щоб привернути увагу і справити враження на клієнтів та інвесторів, не звертаючи при цьому уваги на комфорт. Щоб встановити вплив дизайну та яскравих кольорів на психологічний стан людини, було проведено опитування серед 53 працівників навчальних закладів. Завдяки опитуванню ми змогли визначити вподобання респондентів щодо кольорового вирішення офісу та елементів декору. Проаналізувавши результати дослідження було встановлено, що яскраві елементи декору можуть відволікати від роботи, і дизайн робочого приміщення все ж таки впливає на настрій респондентів. Було встановлено, що працівникам більш до вподоби світлі та теплі відтінки, такі, як бежевий, ніжно-рожевий та світло-жовтий. </em></p>2020-09-25T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2020 Адаменко Станіслав, Ралко Марія, Булатов Валерій, Семененко Анастасія,http://ted.knuba.edu.ua/article/view/250172ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СІМЕЙНИХ КАПСУЛ ВИЖИВАННЯ 2021-12-30T11:33:12+02:00Тетяна Малік 3t@ukr.netАнастасія Жукnastya.1999.19.nastya@gmail.com<p><em>У статті висвітлюється розвиток персональних споруд захисту від початку до сьогодення. На прикладі сучасних проектів розроблено та виявлено тенденції до майбутнього капсул виживання.</em></p>2020-09-25T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2020 Малік Тетяна, Жук Анастасія